Montag, 30. März 2009

Polski

This Post is for my polish speaking friends:

“Kroki- pielgrzym pokoju” to projekt wędrówki. Nazywam się Thomas Heinrich Schmöckel, pochodzę z Niemiec i pielgrzymuję w latach 2007-11 przez Niemcy i sąsiednie państwa. Jest to razem ok. 6-7tys. kilometrów. Od 2012r. będę szedł z południowych Niemiec do Indii, Tybetu i Birmy.

Pielgrzym pokoju to projekt dedykowany pokojowi- rozumianemu na wszystkich poziomach- ludzi, zwierząt, natury, państw, lepszego zrozumienia.

Każdy krok wykonuję z pełną konsekwencją intencji, w której idę- modląc się mym sercem i ciałem.

Podobnie było wiosną roku 2008, kiedy to pielgrzymowałem wzdłuż granicy polsko- niemieckiej, cały czas ją przekraczając- ok.650km. W trakcie tej wędrówki zrozumiałem, że w Polakach wciąż kryje się cierpienie i trauma wywołana II wojną światową. Szczególnie mocno odczuwałem, nie zawsze świadome, poczucie wykorzenienia- związne z przesiedleniem z terenów obecnej Ukrainy na ówczesne Niemcy, nie będąc pewnym- “czy my na prawdę możemy tu zostać?”.

W drodze często pytano mnie, czy pielgrzymuję do Jasnej Góry. Odpowiadałem, że podróżuję wzdłuż granicy... Na koniec jednak wybrałem się w podróż pociągiem do Częstochowy, zanosząc Czarnej Madonnie wszystkie moje intencje, z którymi wędrowałem.

Po skończonej wędrówce wzdłuż granicy polsko- niemieckiej dotarłem do Czech. Zdałem sobie wtedy sprawę z tego, że muszę odbyć moją pielgrzymkę ponownie- tym razem z intencją wyzbycia się traumy i cierpienia u Polaków.

Wiosną 2009 rozpocznę moją wędrówkę pełą znaczeń od miejscowości Polecko (koło Słubic) aż do Jasnej Góry, modląc się i prosząc o zdjęcie traumy z Polaków i tych ziem.

Proszę o waszą pomoc. Potrzebuję błogosławieństwa, modlitwy, czy medytacji w intencji projektu, łóżka na noc, strawy, dobrej rady. I chciałbym Was zachęcić do dołączenia do mojej pielgrzymki- na godzinę, dzień, kilka dni, całą trasę. Będę się cieszył każdym, kto dołączy do mnie w drodze. Jestem również wdzięczny za datki. Proszę- przekażcie wszystkim, którzy byliby zainteresowani. Prześlicie maile. Z góry dziękuję za waszą pomoc.

Będę szedł świadomie- tzn. bez pośpiechu. Lubię stąpać po ziemi. Zamierzam pokonywać dystans ok. 18km dziennie.

Daty: rozpoczynam w Polecku 17-tego kwietnia, spodziewam się dotrzeć na Jasną Górę najpóźniej 7-go czerwca.

Planowana trasa: wzdłuż rzeki Odry- Polecko, Krosno Odrz., Czerwiensk/Pomorsko, Nw. Sol, Bytom Odrz.,Glogow, Scinawa, Brzeg Dln., Wroclaw, Jelcz-Laskowice, Olawa, Brzeg, Opole, Ozimek, Kolonowskie, Zawadzkie, Kalety, Wozniki, Kozieglowy, Zarki (źródło Lesninow), Olsztyn, Mstow, Czestochowa. (jeśli czs pozwoli chciałbym też dotrzeć do św. Anny i Gidle).

Rytuał

W dniach 1-3 maja odbędzie się rytuał. Będziemy śpiewać (Tonning- dźwięk bez melodii i słów). Wszyscy będą wydawali z siebie dźwięk- modlitwę dziękczynną w intencji pielgrzymki. Odbywać się to będze w naturze rano, za dnia i wieczorem. Każdy jest w stanie tego dokonać, każdy dźwięk jest mile widziany.

Na www.steppps.net można przeczytać tekst w języku polskim.

Na www.steppps.blogspot.com można prześledzić wcześniejsze wędrówki w języku niemieckim.

Czekam na kontakt, mówię po niemiecku i angielsku.

Thomas Heinrich Schmöckel

Grosse Str. 37

24937 Flensburg

0049-(0)461-4808497

0049-(0)174-8409120 w trakcie pielgrzymki (1.-22.3. i 17.4.-7.6.2009 każdego dnia w godzinach 17-18 h)

thomasheinrich@schmoeckel.net

www.steppps.net

www.steppps.blogspot.com

clip_image004

Keine Kommentare: